Winkelwagen 0 Items
10 Apr 2018 Nieuws

CHAUFFEUR CENTRAAL BIJ AANSCHAF NIEUWE TRUCKS VAN DEN BOSCH TRANSPORTEN

“Niemand kan een truck beter testen en beoordelen dan een ervaren chauffeur, die er dag in dag uit mee rijdt en weet waar hij op moet letten om zijn werk optimaal te kunnen uitvoeren”, aldus Hans Kanters, Director Procurement.

De truck speelt een belangrijke rol als het gaat om chauffeurstevredenheid. Uit een recent gehouden medewerkersonderzoek binnen Van den Bosch, bleek dat het comfort van een vrachtauto, het vermogen en de grootte en uitrusting van de cabine veelvuldig genoemd zijn. Bij de aanschaf van nieuwe trucks was de mening van de chauffeurs bij Van den Bosch dan ook zwaarwegend. “We hebben verschillende auto’s een aantal weken als demo ingezet in ons eigen werk en onze chauffeurs hebben er langere tijd mee gereden. Hun feedback was zeer waardevol in het aanschaftraject. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor Renault Trucks”, vertelt Kanters.

Moderne vrachtauto
De Renault Trucks T met Sleeper Cab en de 460 pk sterke DTI 11-liter motor kon tijdens de testfase al rekenen op veel positieve reacties. “Onder andere het hoge chauffeurscomfort en het extra vermogen in combinatie met de gunstige kilometerkostprijs heeft ons overtuigd te kiezen voor deze moderne vrachtauto. Ook het bedieningsgemak en de veiligheidsopties zijn helemaal van deze tijd”, licht Kanters toe.

Positief verrast
Er is bewust gekozen voor een pakket dat de chauffeurs aanbevolen hebben, met onder andere een stand-airco, Adaptive Cruise Control (ACC) en luxe Recaro-stoelen. Chauffeur Dolf Maas was een van de testchauffeurs en is enthousiast over de keuze voor de Renault T: “Deze auto heeft mij positief verrast! Het voelde gelijk vertrouwd. Hij rijdt erg lekker en ik heb meer dan genoeg leefruimte in de cabine. Het design wijkt daarnaast af van de doorsnee; het gedurfde en strakke ontwerp maakt het een herkenbare verschijning op de weg."

De truck heeft bovendien een laag eigen gewicht. Kanters: “Hij is lichter in vergelijking met de andere merken. Dat resulteert in meer netto-laadvermogen, wat past binnen onze lichtgewichtstrategie. Met deze investering versterken wij onze positie op de Europese bulktransportmarkt. Uiteindelijk kunnen wij met onze payload het onderscheid maken ten opzichte van de concurrentie.”

Medewerkers zijn belangrijkste kapitaal
Volgens Van den Bosch moet iedere chauffeur de mogelijkheid geboden worden om met het beste materieel en de juiste tools en ondersteuning zijn werk te kunnen doen. “Ik vind het heel belangrijk dat de chauffeur centraal staat en het respect en de waardering krijgt die hij verdient. Dat doen wij onder andere door het beschikbaar stellen van opleidingen, coaching en facilitaire voorzieningen en door de mening van de chauffeur in het aanschaftraject van nieuwe trucks een bepalende factor te laten zijn. Want uiteindelijk zijn dat de mensen die het voor ons moeten doen; medewerkers zijn ons belangrijkste kapitaal. Als onze chauffeurs uitgerust, tevreden en representatief bij de klant aankomen, dan is dat een geweldig visitekaartje voor Van den Bosch”, besluit Kanters.

Inzet trucks
De bestelde Renault Trucks T vervangen een deel van het bestaande wagenpark en worden ingezet voor het vervoer van vloeibare en droge bulkgoederen binnen Europa. Op dit moment zijn de eerste trucks van de 42 bestelde geleverd; wekelijks zullen daar twee á drie bijkomen.

Bekijk de film:


Fotobijschrift:
Van links naar rechts: Eli Smeding (Manager Trucking, Van den Bosch Transporten), Hans Kanters (Directeur Inkoop, Van den Bosch Transporten), Ed van Rijswijk (Manager Sales Operations, Renault Trucks Nederland) en Dolf Maas (Chauffeur, Van den Bosch Transporten).

Ander Renault Trucks nieuws

24 Sep 2019 Nieuws Master Elektrisch rijden

EERSTE RENAULT MASTER Z.E. VOOR UTS BERNARDT

UTS Bernardt in Elsloo heeft een Renault Master Z.E. in gebruik genomen. Ze zien in de volledig elektrische bedrijfswagen een ideaal voertuig voor last-mile leveringen. UTS Bernardt zet met deze aanschaf een nieuwe stap in de reductie van CO2-uitstoot.

17 Sep 2019 Nieuws Renault Trucks K 8x6

RENAULT TRUCKS K 8X6 VOOR WITLOX

Witlox Wegenbouw & Groentechniek uit Uden heeft inmiddels twee Renault Trucks K rijden. Het betreft een K 460 8x4 met RSP zuiginstallatie opbouw en een K 460 8x6 met haakarm containersysteem en autolaadkraan.

10 Sep 2019 Nieuws Lange afstand T High Sleeper Cab 4x2

Twee Renault Trucks T 480 voor Plospan

Plospan heeft onlangs twee Renault Trucks T in gebruik genomen. Het betreft een 480 pk sterke 4x2 volume trekker en een 6x2 LZV-bakwagen.